KAP 4

08.12.2015 15:41

Det gick en dag innan jag fick svar. Det var söndag. Det första jag kollade när jag klev upp var om det hade kommit ett mail, det hade det, från ägaren av stallet som vi ville köpa hästarna ifrån. Så här stod det i mailet:

Hej!

Ni får gärna köpa Star och Alladin. De kommer söndag. Pengarna lämnar ni till min assistent när hon kommer med era hästar.

MVH

Stall hästgården

Jag kännde mig som en kokande gryta som snart kokade över! Jag ringde Emmy:

- Hej, det är Laila, kom över, jag har en överraskning till dig! sa jag hastigt i luren.

- Ok! kommer så fort jag kan, svarade hon.

Emmy kom efter en kvart och hon var lika spänd som jag var. Jag bärettade och gav till ett glädjetjut. Tolv kom våra hästar. Alladin var jättesnäll och gillade det nya stallet. Star krånglade lite när vi skulle lasta ut honom men sen var han bra. När vi stod i boxarna hos hästarna kändes det riktigt bra. Nästan som att vara hästägare på riktigt.