Kap 3

01.12.2015 13:59

Kap tre:

Vi hittade en sajt med vääääldigt många lufthästar till salu. Det var inte så många som intreserade oss. Den som hittade en häst först var Emmy. Hon hittade en häst som hette Star Light. Han var en New Forest och rätt så ljusbrun med svart man och svans. Han var jättefin tyckte jag. Lite senare hittade jag Aladin. Aladin var också en New forest som var mörk fux*. Han var verkligen min drömponny. Vi mailade ägaren och gick ut i stallet för att titta och fixa det som behövde fixas.
I stallet fanns det jättemycket gammal halm på loftet. Jag sprang in och frågade pappa om vi fick andvända den. Det fick vi. Vi bästemde vilken häst som skulle stå var. Vi la in ham i boxarna och sopade golv och väggar. Efter en timmes hårt jobb gick vi in och tittade om vi hade fått svar. Det hade vi inte. Vi skrev fina namnskyltar och gav de till mamma.
- Kan du plasta in dehär åt oss? frågade jag.
- Aladin 2005, Star Light 2004, tjuvläste mamma. Är detta hästnamn?
- Ja, vi ska skaffa lufthästar, det är en häst av luft, svarade Emmy. Kan du det?
- Visst, sa mamma.

 

* Se bilden på Dream under fliken 'LH till salu'