Kap 2

30.11.2015 13:29

Kap 2:

 -Hej! Det är Laila, sa jag till Emmy när jag ringde henne dagen efter jag hade fått messet.
 -Hej Laila! Vad kul att du ringde! svarade Emmy.
 -Vad var det du ville? frågade jag.
 -Jo, det är så här att... sa Emmy. Det verkade som om hon inte visste var hon skulle börga.
 -Vad!? skrek jag i hennes öra.
 -Det blir lättare om jag kommer över, funkar det? sa Emmy.
Det var en helt vanlig lördag utan några bokade planer.
 - Kom du! sa jag.
Tio minuter senare såg jag hur hon cycklade in på grusplanen. Sen hoppade hon av cykeln och gick och ringde på. Jag hoppade ner för trappen och ut i hallen.
 -Du vet att du inte behöver ringa på efter nio! sa jag till henne.
 -Aja, jo det är så här att jag köpte tidningen Min häst igår. Sen fick jag upp en sida om "lufthästar" och det var så att en lufthäst är en häst gjord av luft. Man tar hand om den som en riktig häst och när man rider springer man med sina egna ben. Jag tänkte att eftersom du har ett nedlagt stall kan vi ha hästarna där och jag bor så nära att jag kan cykla hit på bara några minuter, Vad säger du? sa Emmy.
 -Skojar du med mig? Det är perfekt! Men var får man tag i såna då? sa jag.
 - Det finns en massa sidor på internet som säljer lufthästar! sade Emmy.
 -För riktiga pengar? frågade jag.
 - Nej din dummer, luftpengar, lp.
 - Ok, då sätter vi igång och letar lufthästar då! sa jag och satte igång min dator.